ဒီသေဘၤာအမ်ိဳးအစားကို FLIP လို႕ နာမည္ေပးထားပါတယ္။ ေရေပၚမွာ အလွ်ားလိုက္ သြားႏုိင္သလို သုေတသန ျပဳလုပ္တဲ့အခ်ိန္မွာေတာ့ ၉၀ ဒီဂရီ ေဒါင့္မတ္ပံုစံ သေဘၤာကို ေထာင္လိုက္ပံုစံ ထားလို႕ရပါတယ္။ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေပါင္း ၄၀ ေက်ာ္ေလာက္က Drs. Fred Fisher နဲ႕ Fred Spiess တို႕ဟာ ဒီလို သေဘၤာမ်ိဳးကို စတင္ တီထြင္ခဲ့တာပါ။ ဒီသေဘၤာကိုေတာ့ ပင္လယ္ျပင္သုေတသန အတြက္ အသံုးျပဳတာပါ။ ပင္လယ္ေရစီးေၾကာင္းေတြ ဘယ္လို စီးဆင္းတယ္၊ ဘယ္လိုမ်ိဳး ၾကီးမားတဲ့ လိႈင္းၾကီးေတြ ျဖစ္ေပၚလာရတယ္၊ လိႈင္းေတြ ဘယ္လိုေရႊ႕လွ်ားတယ္၊ ေလထုနဲ႕ ပင္လယ္ၾကားမွာ အပူေတြ ဘယ္လိုပံုစံနဲ႕ ဖလွယ္ေနၾကတယ္၊ ပင္လယ္ေရေအာက္က သတၱ၀ါေတြဟာ ဘယ္လိုမ်ိဳး အသံလိႈင္းေတြကို ထုတ္လႊတ္ၾကတယ္ စတဲ့ စမ္းသပ္မႈ႕မ်ားစြာကို ဒီသေဘၤာကို အသံုးျပဳျပီး ေလ့လာႏုိင္ခဲ့ၾကပါတယ္။
ေဒါင္လိုက္ပံုစံအတြက္ အထူးဒီဇုိင္းထုတ္ရတာကေတာ့ ပင္လယ္ျပင္မွာ ပိုမို တည္ျငိမ္တဲ့ အေျခအေနလိုခ်င္တဲ့အတြက္ပါ။ အလွ်ားလိုက္ပံုစံထက္၊ ေဒါင္လိုက္ပံုစံဟာ ပိုမိုတည္ျငိမ္ေစျပီး လိႈင္းေၾကာင့္ သေဘၤာ လူးျခင္းကိုလည္း သက္သာေစပါတယ္။
ဒီသေဘၤာဟာ အလွ်ားလိုက္အေနအထားကေန ေဒါင္လိုက္အေနအထားကို ေရာက္ရွိဖို႕ ကေတာ့ သေဘၤာရဲ႕ အေရွ႕ပိုင္းကို ေလျဖည့္သြင္းျပီး သေဘၤာရဲ႕အေနာက္ပိုင္းက အခန္းေတြကိုေတာ့ ေရျဖည့္သြင္းျခင္းျဖင့္ ေဒါင္လိုက္ပံုစံ ျဖစ္ေပၚေစပါတယ္။ ေဒါင္လိုက္အခ်ိန္မွာေတာ့ သေဘၤာရဲ႕ ေပ ၃၀၀ ေလာက္ဟာ ေရေအာက္ကို ေရာက္ရွိသြားပါတယ္။ အဲ့ဒီအခ်ိန္မွာပဲ သေဘၤာရဲ႕ အေရွ႕ပိုင္း ၅ ထပ္ကေတာ့ ေရေပၚမွာ ေဒါင္လိုက္ေပၚေနျပီးေတာ့ သုေတသန ျပဳလုပ္ရန္ အဆင္သင့္ ျဖစ္ေနပါျပီ။ ဒီလိုမ်ိဳး အလွ်ားလိုက္ကေန ေဒါင္လိုက္အေျခအေနကို ေရာက္ရွိဖို႕ ပ်မ္းမွ် ၂၈ မိနစ္ေလာက္အခ်ိန္ယူရပါတယ္။ အဲ့ဒီအခ်ိန္မွာ သေဘၤာေပၚမွာ ရွိတဲ့လူေတြဟာလည္း သေဘၤာကုန္းပတ္ေပၚမွာ ထြက္ေနရပါတယ္။
ဒီလို သေဘၤာေတြမွာ တပ္ဆင္ထားတဲ့ အသံုးအေဆာင္ပစၥည္းေတြကလည္း စိတ္၀င္စားစရာေကာင္းပါတယ္။ သေဘၤာဟာ အလွ်ားလိုက္ေရႊ႕လွ်ားေနတဲ့အ
by kyawswar